Reklaamikampaania väikeettevõttele?

Get Familiar with media sicial TV radio newzpaper400x250Uusi ja huvitavaid väikeettevõtteid lisandub turule iga päev. Sageli jääb firmajuhi kanda suurem osa kohustustest- igapäeva töödele lisaks tuleb hakkama saada ka raamatupidamise, kontorihalduse ja turundusstrateegiate välja töötamisega. Valikud tuleb teha suhteliselt piiratud eelarvega ja võimalikult efektiivselt, et oma toote või teenusega pildile pääseda. Kas paarsada eurot reklaamraha on üldse võimalik efektiivselt kasutada või võiks selle vaba raha pigem tootearendusse suunata?

Vastus on lihtne, sinu pakutav toode või teenus võib ju olla parimatest parim, kuid kui keegi sellest midagi ei tea, pole võimalik selle pealt tulu teenida. Astudes oma esimesi samme firma turundusstrateegia väljatöötamisel tasub olla ettevaatlik ja küsida kindlasti asjatundjatelt nõu. Vastasel juhul on suur oht raha lihtsalt tuulde loopida. Järgnevalt toome välja viis kõige olulisemat aspekti mida kindlasti silmas võiks pidada.

1. Tunne oma klienti. Koosta enda tootele või teenusele korralik turuanalüüs. Tänu erinevatele artiklitele, küsitlustele ja uurimistöödele peaks olema võimalik kaardistada millisele sihtrühmale reklaam suunata. Lisaks oleks hea teada millises vanuses ja staatuses inimesed sinu tootest või teenusest midagi kuulda ei soovi. Lisaboonusena saad üpriski hea ülevaate keskmise turuhinna kohta .

2. Koosta turunduseelarve, mida pikemaks ajaks seda parem. Lisa eelarvesse kõik võimalikud kulud (firma logo, visiitkaardid, jõulukaardid, reklaamkingitused, kodulehekülg, bännerid jms.) peaks moodustama ühtse terviku.

3. Ära unusta otseturundust. Parim ja soodsaim viis reklaamimiseks on rääkida sõpradele ja tuttavatele oma tootest või teenusest. Võimalusel palu neil anda ka tagasisidet ja soovitada seda omakorda edasi oma tutvusringkonnas.

4. Panusta võimalikult palju kvaliteetse kodulehekülje loomisesse. Võimalusel leia sobiv spetsialist kes lehe valmis teeks. Kui otsustad siiski ise hakkama saada, siis kontrolli kindlasti üle, et kõik töötaks laitmatult ka erinevate suurustega arvutiekraanidel, tahvelarvutites ja mobiiltelefonis.

5. Tee ennast nähtavaks ja jaga oma kontakte nii, et sinuga oleks võimalik lihtsalt ühendust saada. Uuri võimalusi, et jagada oma teadmisi toote või teenuste kohta näiteks kohalikus ajalehes või mõnel huvitaval veebilehel.