Kliendikingitused

Mõnda aega tagasi kirjutasin artikli teemal “Tagasiside klientidelt sotsiaalmeedias”. Selle järjejutuks on kohane rääkida ka kliendikingitustest. Nagu me juba korduvalt leierdanud oleme, siis tarbijamängud on populaarsed ja huvi nende vastu ei paista vaibuvat. Tihti kuuleme ja näeme ka seda, et kliendikingitused ei vasta sageli ootustele. Selge on see, et üks meeldiv ja kasulik kingitus õigel ajahetkel annab hea meelestatuse. Klient on rahul, ning tõenäoliselt valmis kirjutama saadud toote või teenuse kohta ka paar sõna asjalikku juttu.
Ettevõtjad kipuvad tegema seda viga, et kingipakkide välja saatmisele ei pöörata piisavalt tähelepanu. Tarbijamäng saab läbi, osalejaid on hulgi ja tundub, et töö on justkui tehtud. Astume nüüd hetkeks teisele poole joont ja vaatame olukorda, kliendi ehk võitja seisukohalt.
Saabub e-kiri või telefonikõne, palju õnne, olete võitnud. Tore, mis edasi? Kas Te saaksite auhinnale järele tulla meie kontorisse, aadressil…. Hmm… ok… samas kui tegemist on näiteks kinkekaardiga mille väärtuseks on ca. 20 eurot ja kontor asub sootuks teises linnaotsas? Juba siin on oht rikkuda kliendi siiras rõõm, et ta on osutunud võitjaks 🙂 Paljud ettevõtted saadavad väiksemaid auhindasid ka postipakkidesse ja see on minu arvates väga hea lahendus. Auhinna võitja saab ise valida mugavalt koha ning aja millal ta pakile järele läheb.Untitled44444
Nüüd, aga pakist endast. Me kõik teame, et esmamulje on väga oluline. Kui pakkimiseks kasutatakse vana ja koledat kasti, siis see paratamatult rikub võidurõõmu. Selge on see, et lisakulutustesse tasub tõsiselt suhtuda, kuid veidi ette planeerides saab näiteks pakendikeskusest väga hea hinnaga ilusaid kinkekarpe, kaste, paberkotte jpm. põnevat millega üpriski taskukohase hinnaga auhinnale atraktiivne välimus anda. Näiteks, Netadsi poolt korraldatud auhinnamängude võitjate kingitused pakitakse alati neutraalses toonis valgesse pabekotti, millele on peale kleebitud korralik trükitud infokaart. Inforkaardile on mõislik panna 545454_7alati nii vähe infot kui võimalik ja samas nii palju kui vajalik. Pakiautomaadi puhul näiteks piisab nimest, automaadi asukohast ja telefoninumbrist. Pole absoluutselt mitte mingit vajadust avaldada kliendi kodust aadressi või muud isklikku informatsiooni. Kui auhind käes, saab meie poolt saadetud paki muuta kerge vaevaga kandekotiks, ning rõõmsa meele ja mugava lahenduse abil rõõmsalt kodu poole astuda.
Veel üks oluline nüanss millele alati tasuks tähelepanu pöörata on see, et tegu on siiski kingitusega, mitte tavalise tellimusega. Kingitused tuleb teatavasti ilusti pakkida. Kindlasti, ei tasu liiale minna ja valida mõnda ülimat toretsevat pakkepaberit, kuid praktiline ja soliidne kinkekarp on siin omal kohal. Jällegi, Untitledvalik on meeletult suur, kuid Netadsi lemmikuks on beežikas hallikas kinkekarp mis sulgub/avaneb magneti abil. Karp on ilus, praktiline ning samal ajal taskukohase hinnaga. Kindlasti midagi sellist, mida ma isiklikult ootaksin, kui avan pakki mille nimeks on auhind. Soovi korral saab karbile ka logo peale trükkida, kuid kuna esindame sageli mõnda kliendi toodet või kaubamärki, siis meil seda võimalust kasutada ei ole kohane. Loodetavasti leiab klient pakki avades sealt seest ka meeldejääva auhinna, ning on rahul ja soovitab toodet või teenust ka oma sõpradele. Kuid mida saaks veel teha, et kogu aktsioonil ka väikene lisa kasutegur juures oleks? Meie omalt poolt lisame igale auhinnale alati juurde ka spetsiaalselt tootele või teenusele kujundatud tänukirja. Kirjas täname me klienti, et ta loosimises osales, tutvustame lühidalt ettevõtet ja selle toodet/teenust. Lõpuks märgime ka ära, et igasugune tagasiside ettevõte Facebooki või Instagrami lehel ei ole kohustuslik, kuid on väga kõrgelt hinnatud 🙂
Kui tegemist ei ole just peaauhinnaga mille võitjaga kohtutakse reeglina isiklikult, siis usun, et ilus pakend ja atraktiivne kaaskiri teevad ka lihtsama auhinna vägagi 6666oluliseks. Mis kõige tähtsam, panevad inimest tundma, et teda on hinnatud. Soovin kõikidele edu tarbijamängude korraldamisel. Kindlasti tasuks kokku pidada ka kokkulepetest ja postitada auhinnad teele vähemalt paari päeva jooksul. Pidage kinni kokkulepetest, olge kiired, efektiivsed, hoolitsege kauni visuaali eest ja asjalikud ning sisukad arvustused ilmuvad teie sotsiaalmeedia kontole justkui võluväel.

Toredat töönädalat!