Donald Trump-i valimiskampaania Facebookis!

donald-trump13Tihti küsitakse minult, kas Facebookis ikka tasub reklaamida? Kui sa ei ole just veebipoe omanik, siis võib tunduda, et raha mida kulutatakse sotsiaalmeedia kampaaniatele on justkui maha visatud, sest tulemusi on raske mõõta.
Järgnevalt arutleme Hr. Joel Wintstoni artikli „How the Trump Campaign Built an Identity Database and Used Facebook Ads to Win the Election“*  põhjal seda teemat veidi põhjalikumalt.
Tegemist oli väga strateegilise ja läbimõeldud sotsiaalmeedia kampaaniaga, kus viimasel presidendi valimiste nädalal suunati 150 miljonit dollarit Hillari Clintoni  vastasesse kampaaniasse.
Inimesed armastavad oma sotsiaalmeedia kontodel jagada hämmastavalt palju informatsiooni, tänu sellele oli võimalik välja selekteerida näiteks nooremad naised ja afroameeriklased (lõviosas Hillari Clintoni toetajad) ning jätta neile mulje, et Hillaril on juba võit käes, ning valima polegi tarvis minna.
Projekt nimega Alamo selekteeris kogu Trumpi kampaania vältel välja 220 miljoni Ameeriklase  kohta detailse profiili info.  Kolm huvigruppi kelle hääled olid Clintonile võitmiseks olulised said nädala jooksul anonüümsetest allikatest pärit infot. Nendeks gruppideks olid idealistlikud valged liberaalid, noored naised ja afroameeriklased.
Mida siis täpsemalt tehti? Näiteks näidati afroameeriklastele katkendit vägivalla poolest tuntud multifilmi South Park osatäitjaga, kes liikus ringi ja teatas Hillari Clintoni häälega, et Hillari peab kõiki afroameeriklasi metslasteks. Kampaaniat nägid ainult väga täpse valimiga välja valitud isikud.
Palju on arutletud ka teemadel, kas sedasorti reklaami sihtimine on eetiline.  Senini on Facebook-i meeskond loobunud täpsema info  jagamisest kampaania sihtimise osas. Suuremad seadusemuudatused on aga plaanis juba 2017. aasta alguses.
Ameerika ajalukku kirjutatase Alamo kui kõigi aegade kõige edukam digitaalne häälte mahasurumis kampaania.